Wednesday, March 10, 2010

Kesan Minuman Sejuk / Berais

Serangan Jantung dan Amalan Meminum Air Panas / Suam ....



Kepada sesiapa yang suka minum minuman berAIS (macam aku), artikel ini sesuai untuk anda baca. Sememangnya terasa nikmat minum minuman berAIS selepas makan.

Secara logik,mungkin ada kebenarannya.Orang-orang China dan Jepun mengamalkan minum teh panas sewaktu makan dan bukannya air berAIS. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Apabila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT.

Jalan terbaik adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

SERANGAN JANTUNG!!!

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.Perlu juga behati-hati dengan permulaan sakit sedikit pada bahagian atas dada anda. Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung.Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.


Jadi berwaspada dan berhati-hati dengan apa yang kita makan. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup.....


Sudah tiba masanya kita meniru amalan meminum air panas/suam sewaktu menikmati hidangan. Kita tidak akan kehilangan apa-apa,malah akan mendapat faedah dari amalan ini.

2 comments:

Kel said...

Minum air panas lepas minum ais bole x? hahaha. Nak ais jugak!

Ezal R said...

antu ais tol la ko ni kel....
hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...