Sunday, March 21, 2010

Metacarpal Fracture



Salam,
Minggu lepas, hari rabu kira-kira jam 6 ptg, the only one tgn kanan aku mengalami sesuatu yang sgt menyakitkn, PATAH!!.Arghhh!!!

Mula-mula kena, just bengkak and aku ingatkan cume bengkak biasa jer(bila pegi check, rupa-rupanya patah tulang metacarpal..kalau siapa yg tak taw tulang mana, surf sendiri la yer..haha). Malam tu aku cuba mintak minyak urut (minyak gamat ke ape ke yg boleh bg sembuh la) kt Encik Azhar kt bilik sebelah aku ni, tp jawapan beliau sgt la menghampakan."aku xde minyak gamat la weh", (sedey!) tp aku teruskan misi aku iaitu mencari minyak urut..haha cari punya cari, akhirnya Cik Ana ada(Cik Azureen yg tolong tanyakan,hehe), tp cuma tiger balm jer la..cukup la kan?kan? untuk sementara jer.

Then the next day, bengkak makin membesar and merebak. Aku plan nak pegi Pusat Sejahtera a.k.a Wellness Centre lepas kelas B.I, LHP456 then plan nk masuk klas last AKP202 tp tak dapat gak sebab nk dapatkan rawatan kat situ punye la lama, tensen pon ada gak masa tu. Bila sampai turn aku, aku kena refer masalah aku ni ke GH Penang, X-ray suma buat dah tp tetap kena refer, Dr.Normala( Dr yg check and suruh aku g x-ray)ckp diorang cuma leh cek masalah kesihatan yg biasa, tp bab patah-mematah ni, kena refer GH.

Then setelah mendapat surat jaminan dari Dr.Normala, aku pon pegi la GH ngn motor Kriss aku tu..hehe. At first, plan nk pegi ngn kereta Cik Huwaina coz Dr Normala dah bagi warning jgn bwk motor, tp segan la plak nak pinjam.(anyway thanx a lot Yna) Bila da sampai kt GH, nasib aku memang baik, org tak ramai kat Emergency .....(panggil ape ntah tempat tu, jabatan kecemasan ke? tak taw la nape penuh, hehe..)

Ok! lepas da check semua tahap kesihatan aku ni, aku diinformkan tangan aku xperlu disimen ( Fuh!! Thank God)...tp perlu jumpa Dr Orthopedic. Actually,esok nya( pagi Jumaat) aku kena pegi GH lagi untuk jumpa Dr.Orthopedic tapi nak balik kampung punya pasal, aku xpegi pon..hahhaha(lama da xbalik ooo).
So, esok hari Isnin, awal-awal pagi da kena gerak pegi GH, jumpa Dr.Ortho, terpaksa la ponteng klas...huhu (sedey2....hehe)

See you tomorrow Dr.Ortho!!!
and also
Thanks A Lot kepada semua yang terlibat dengan kes ini yer!!

1 comment:

WeEn said...

patah?? ni sebab pe pulak patah ni?? ha, tu la... len kali toksah nakal2.. ni x.. ade je keje nak wat.. kan dah patah tgn tu..
huhuhu..
aik..
asal nama azri je xde ek??
nmpk sgt die bukan kawan n rumet yg prihatin...
hahahhahahaha
azri kejam!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...