Sunday, January 09, 2011

David Beckham ke Spurs



LONDON - Pengurus Tottenham Hotspur (Spurs), Harry Redknapp optimis David Bec- kham akan menandatangani kontrak bersama skuad kendaliannya dalam masa terdekat.
Redknapp berkata, bekas kapten England itu boleh diturunkan pada pertemuan dengan Manchester United dalam saingan Liga Perdana England, 16 Januari ini.
Spurs pada awalnya berharap Beckham yang juga bekas bintang Real Madrid dapat diturunkan pada aksi pusingan ketiga Piala FA menentang Charlton Athletic malam ini.
Namun, disebabkan perbincangan mengenai perpindahan Beckham ke White Hart Lane masih lagi belum tamat, Redknapp terpaksa akur dengan situasi tersebut.
"Jika Beckham berada di sini (White Hart Lane) dan menjalani latihan seperti biasa, dia pasti akan diturunkan pada pertemuan dengan United nanti.
"Diharapkan, Beckham akan hadir bagi menonton perlawanan dengan Charlton itu nanti.
"Saya tidak merasakan ada banyak masalah berhubung perpindahan ini kerana ia tidak melibatkan banyak aliran tunai yang perlu dibelanjakan bagi mendapatkan khidmat Bec- kham," jelas Redknapp.
Sementara itu, pengurus Lei- ceister, Sven-Goran Eriksson percaya Beckham akan mengambil pendekatan untuk berdiam diri berhubung kepulangannya beraksi semula dalam saingan Liga Perdana England.
"Saya merasakan dia masih mampu untuk beraksi dalam saingan yang kompetitif.
"Dia masih cergas dan saya pasti dia belum lagi kehilangan skil di bahagian kaki kanannya.
"Sepanjang saya mengenali Beckham, saya tidak fikir dia akan beraksi bersama Spurs sekiranya dia merasakan dirinya sudah tidak mampu untuk bersaing dalam saingan Liga Perdana England," kata Eriks- son.
Eriksson merupakan individu yang bertanggungjawab melantik Beckham sebagai kapten skuad kebangsaan England sepanjang enam tahun beliau mengendalikan skuad Three Lions. - Kosmo


2 comments:

alyaa kamil said...

aku lah kipas susah mati beckham sejak sekian lame..heheh

Ezal R said...

hahah.. iyo lah tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...