Saturday, January 08, 2011

Edin Dzeko Kini Milik Manchester City


MANCHESTER: Manchester City yang sedang memburu kejuraaan Liga Perdana Inggeris hari ini menandatangani perjanjian mendapatkan khidmat penyerang antarabangsa Bosnia Herzegovina, Edin Dzeko daripada kelab Jerman, Wolfsburg. 

Pemain berusia 24 tahun itu dipercayai dibeli dengan nilai 32.5 juta Euro untuk kontrak selama empat setengah tahun serta menyarung jersi nombor 10 City yang masih kosong.
“Ia sudah agak lama saya dikaitkan dengan kelab ini (City) iaitu sejak musim panas lalu lagi, tapi Wolfsburg tidak mahu menjual saya sehinggalah hari ini," kata Dzeko, yang dijangka menampilkan aksi pertama menentang Wolves, minggu depan.
Dzeko menjaringkan 10 gol dalam 17 perlawanan liga musim ini untuk Wolfsburg dan ini bermakna ia pemain kesembilan dibeli pengendali Roberto Mancini yang juga bekas jurulatih Inter Milan sejak bersama City hampir setahun lalu. 

Lahir di Sarajevo, Dzeko memulakan karier bola sepaknya dengan kelab tempatan, FK Zeljeznicar sebelum berhijrah ke kelab Republik Czech, Teplice. 

Dia menjadi penjaring terbanyak pada musim 2006-2007 dengan 13 daripada 30 perlawanan. 

Dia kemudian berpindah ke Wolfsburg pada musim panas 2007 dengan nilai 4 juta Euro dan memulakan aksi cemerlang dengan melakukan lima gol daripada 11 perlawanan. - Berita Harian


3 comments:

Anonymous said...

What's up Dear, are you genuinely visiting this site daily, if so then you will without doubt get good knowledge.

Also visit my web blog ... place to buy twitter

Anonymous said...

My partner and I stumbled over here from a different page and
thought I might check things out. I like what I see so now i'm following you. Look forward to looking over your web page again.

my web-site - twitter followers free

Anonymous said...

Hi every one, here every one is sharing these kinds of knowledge, so it's nice to read this weblog, and I used to pay a visit this web site all the time.

My site; twitter followers free

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...