Saturday, January 08, 2011

Siapakah Follower ke 100?


Alhamdulillah, setelah untuk beberapa lama aku berbelog, akhirnya follower aku dah hampir nak mencapai 3 angka, 100. Ya!! 100..mungkin sesetengah korang da beribu-ribu follower dalam masa yang singkat (baca :tapi aku tak macam tu, aku ambil masa yang agak lama untuk capai macam ini) tapi bagi aku angka 100 ni cukup keramat. Kenapa? okeh, meh aku nk story sikit.

Aku wujud dalam dunia belog ni dah agak lama, kira-kira dah hampir setahun lima bulan ( termasuk bulan Januari 2011), tapi aku tak macam belog-belog lain, belog aku banyak berevolusi, masa mula-mula aku berbelog, aku masih tak nampak apa yang aku perlu buat dengan belog ini. Aku pernah banyak kali menukar nama belog aku dan aku juga banyak menukar design belog kerana aku cepat bosan dengan design-design sebelum ini.

Honestly, masa mula-mula aku berbelog juga, aku tak tahu nak fokuskan belog aku ini ke arah mana. Aku masih blur masa tu dan mungkin sesetengah korang akan tertanya, macam mana aku boleh terlibat dengan dunia blogger?. Bagi blogger-blogger lain, mungkin minat yang mendalam terhadap penulisan, dan berbelog adalah salah satu cara untuk mengekspresikan perasaan dan ada juga yang memang tanpa di trigger oleh sesiapa untuk berbelog. Tapi aku, banyak dipengaruhi oleh kawan-kawan aku yang rajin berbelog dan wujud dalam dunia belog lebih awal dari aku seperti Kaka, Ryoki, Purplez, Karet, Shasha, Raiza dan juga Nizam. Oleh itu aku pun terikut-ikut dengan mereka-mereka ini, maka terhasillah belog ini dan aku disini nak ucapkan berbanyak terima kasih kerana sudi menjadi antara 10 follower terawal aku. Aku juga nak terima kasih kepada insan yang banyank menyokong aku, Noor Azureen. Thank you so much dear!!

Aku pada mulanya tidaklah selalu mengupdate belog dan jika aku membuat entri terbaru, mereka-mereka inilah yang akan rajin mengomen (baca: komen-komen korang sangat menarik dan kelakar..haha). Oleh kerana aku jarang membuat entri baru, aku punyai sedikit follower dan aku juga tak pandai mempromote belog sendiri sehinggalah 3-4 bulan lepas aku banyak blog walking dan banyak info aku dapat untuk meningkatkan traffic selain menambahkan follower. Cara atau tips untuk mendapatkan traffic juga aku kongsikan di sini, sini, dan juga di sini. Mungkin juga ada beberapa link tips yang aku tak senaraikan. Apa-apa pun aku tetap bersyukur dengan keadaan belog aku sekarang.

Orait! aku rasa cukup kot aku bebel seketika, haha.. Hmm, aku nak buat pengumuman disini, kepada sesiapa yang menjadi follower aku yang ke 100, Insyaallah aku akan membuat satu entri tentang belognya dan aku akan promotekan blognya selama sebulan, dua bulan maybe (baca: tapi belog aku tidaklah popular pun) dan aku juga mungkin akan memberi award kepada beliau.

Thats all for now, Thank you!! Arigatougozaimasu!!

2 comments:

Ken Wooi said...

sudah ada 100.. momochan ialah ke-100 :)

Ezal R said...

yeay!! da 100 haha.. ok2..
thanx to momochan.. tommorow, seperti dijanjikan.entri tentang belog beliau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...